Tiistaina minusta tuntui ekan kerran siltä, että syksy on tulossa. Aamu oli sen verran viileä, että minun täytyi palata kotiin laittamaan pitkähihainen päälle ennen töihin menoa. Iltapäivällä sitten puin jo oranssin hameen, keltaiset kengät ja menin vakipaikkaamme istumaan. Kesällä kun ei viitsi baareissa niin hengata. Siitä aktivoituneena päätin nyt laittaa kuvat kaikista kesäisistä ompelutöistä mitä olen viime aikoina tehnyt.

 

 

Minulla on joku ihmeellinen kausi, en voi vastustaa punaista kangasta jossa on valkoisia pilkkuja. Eurokankaassa oli pakanloppu jossa oli vähemmän kuin olisin kangasta toivonut. Niinpä hameesta myös tuli lyhyempi mitä olisi halunnut. Mutta tuo on tuollianen vartin projekti. Leikataan eka ympyrä ja sen keskelle sitten vyötärön mentävä aukko. Ommellaan vyötärölle kuminauha joka saa näkyä ja helmaan vinokaitalenauhaa. Äärettömän helpppo ja yksinkertainen tapa saada tehtyä täyskellohame.

 

 

Neiti Rasta ihastui kerrasaan kovin näihin polvihousuihin, enkä voinut vastustaa hänen kaunista pyyntöään saada samanlaiset.

 

 

Jostain syystä satuin kangaskauppaan päivänä, jolloin löysin vain pakan loppuja. Niinpä myyjä myi minulle vähän reilummin kangasta ja satuin huomaamaan, että kankaasta riittää vielä pitkiinkin housuihin. Niinpä surautin neiti Rastalle myös sellaiset. Malli on tosi kiva, haluan itsellekkin myös pitkät pellavaset pökät. Tykkään kovasti tuosta petroolinsinisen väristä, mutta se ei vaan käynyt minulle.

 

-Nna-