Minä olen melko kaikkiruokainen. Silti Rja-tädin kutsu tulla syömään etanoita aiheutti pientä nyrpistelyä nenässä. Rumia ne olivat kuin mitkä, mutta kun ne keitti valkoviinissä ja kuorutti voista, valkosipulista, homejuustosta ja erinäisistä yrteistä tehdystä tahnasta, oli maku ihana. Ennakkoluuloni olivat siis aivan turhat. Mummoa asia jaksoi ihmetytttä, hän totesi muutaman kerran illan aikana, että hänen vatsassaan on nyt etanoita. Mummo myös ajatteli nyt kahdeksattakymmenettä käydessään maistaa myös oliiveja. Hänelle maku toi mieleen jonkinlaisen lihan, joka puolestaan ihmetytti minua. Oliivihan maistuu oliivilta, eikä miltään lihalta. :D

 

KYHiin liittyen olen tehnyt jo kolmetoista aloitusta. Tänään olen vielä vapaalla ja ajattelin vähän kiristää tahtia. Toisaalta meinaan säästää jotain aloitettavaa myös juhannusyöksi, lähden nimittäin torstaina valvomaan. Lauantai aamuna sitten aloitankin taas vapaat. Valmiista KYH jutuista voisin esitellä pellavaisen kalorimetrin. Loin 120 silmukkaa kolmosen puikoille. Menekki oli 25 g. Pannasta tuli melko leveä, eräs työkaveri olikin katsonut, että tulen pipo päässä töihin. Toiseen aloitettuun teinkin vain 100 s, jospa se olisi hieman napakampi.

 

1244973062_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

Erinäisistä puuvillalanganpätkistä tein ainaoikein neuloen graffitin. Päätyihin tein vähän virkkuuta, jotta ne eivät näyttäisi niin epäsiisteiltä. Tämä päätyi majailemaan Rinnekodin henkilökuntatalon pihakeinuun.

 

1244973078_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

-Nna