1205455.jpg

Ha haa! Nämä ovat ensimmäiset villasukat, jotka olen itse kutonut. Ikävä kyllä mokomista tuli ainakin kolme numeroa liian suuret. Voisin lahjoittaa ne muuten vaikkapa armeijaa käyvälle pikkuveljelleni, mutta luulen, että malli ja väri -valintani eivät ole oikein Suomen Puolustusvoimien hengen mukaiset. Olen kuitenkin ylpeä saavutuksestani, sillä tätä ennen olen saannut aikaiseksi pelkkiä varsia.

Välillä kyllä tahtoi usko loppua ja puikot lentää nurkkaan. Vaikka minulla oli käytössäni varsin selkeät sukanteko-ohjeet, piti kerran soittaa jopa mummolle, joka sitten opasti kantakappaleen toteutuksessa. (Mummolta puolestaan meinasi usko loppua koulujärjestelmään, kun en osannut tulkita selkeää suomen kieltä.)

Näiden pitsiunelmien ohjeen spottasi Nna osoitteesta   http://www.ullaneule.net/0105/ohjeet_unisukat.html

Malli on oikeasti aika helppo. Itse jouduin kuitenkin vähän huijaamaan kohdissa, joissa piti neuloa neljä silmukkaa yhteen - otin pelkurimaisesti pikkuruisen virkkukoukun avuksi. Koosta haluaisin mainita sen verran, että kannattaa kutoessa vertailla tekelettä omaan jalkaan, sillä ainakin minun sukistani tuli aivan liian isot, vaikka ohjeessa sanottiin sukkien olevan  noin kolmeysit. (Tosin olen vahingossa saattanut kutoa innoissani pari ylimääräistä rundia.)

-- Idi