Tämä ei liene ainoa talous, jossa kirotaan tänään jobsteppiä. Mokoma kaatuu aina useaksi tunniksi, kun harjoittelupaikkojen varaukset aukeavat. Oman paikkani varasin jo useampi viikko sitten, mutta haluaisin tarkistaa, ettei järjestelmä vain ole pyyhkinyt sitä pois. Toinen juttu joka nyppii juuri nyt on kuvankäsittelyohjelma. Kun tulin sunnuntaina kotiin anoppelasta, se oli erilainen kuin ennen. Eikä Ukkonen mokoma voinut korjata tai imuttaa sitä uudelleen nyt-heti-tässä.

Mutta hän sentään suostui toimimaan virallisena arpojana. Nopat päätyivät lukuun 23, joka osui laskujeni mukaan Möhönasuun. :) Katsotaan, mitä pakettiin keksin. Jouluunne liittyviä perinteitä ja erikoisuuksia oli todella hauska lukea. Kiitos kaikille vastanneille. Arvonta sai alkunsa Virven villat blogin innoittamana, olin itse siellä voittajana. Perjantaina postilaatikossa odotti neljä kerää oranssia Gianna-lankaa. Tämä on ihan uusi tuttavuus minulle, 50 % soysilkkiä ja 50 % woolia. Suunnittelin näistä myssyä itselleni, kenties voisin neuloa lapasetkin kaveriksi. Mukana oli kortti, jossa hieman pelättiin värin olevan liian räikeä minun mieleeni. Vielä mitä, pidän kirkkaista väreistä.

2051138.jpg

Lapaskuun ensimmäinen pari syntyi ihan puolivahingossa. Olin lauantaina kuskina, ja minulla oli hyvää aikaa neuloa baarissa. :D Olin aloittanut huivin tekemisen, mutta knit picks irtopäistä toisen "puuosa" oli lähtenyt ja jäänyt ilmeisesti vaatekassiini. Pyöröihin oli jäänyt ainoastaan se metallinen kanta. Onneksi matkassa sattui olemaan 3,75 sukkapuikot, jolloin sain lapaset tikuteltua. Lankana on Novitan Fiesta, yökkö akryyli jonka haluisin kaapistani pyörimästä. Ostin sitä joskus ahneuksissani. Peruslapaset, 32 silmukkaa ja intialainen peukalokiila. Ylemmässä lapasessa värit ovat lähempänä oikeaa. Olin tyytyväinen, lapasista tuli sopivat ilman mitään ohjeita. Neulos on todella napakkaa, menekki on vähän alle 100 g.

2052613.jpg

-Nna