Aloitin eilen lomani klo 14.30. Ajoin kotiin, missä aloitimme heti kuuden tunnin ropesession. Se oli rentouttavaa ja pääsin hyvin irti työasioista. Seuraavana yönä tosin olin vielä töissä unissani. Warhammerissa pelaan kääpiönaista nimeltä Ulla, jota kyllä harmillisen usein luullaan herraksi muhkean parran vuoksi. Ulla on nyt ruvennut panemaan olutta, joten pitänee lomalla tutustua kyseiseen hommaan paremmin. Minä kun en edes tiiä, kuinka kauan se supattaa valmiista maltaasta tehtynä.

Harmittelin hieman, kun tämä oli vika pelikerta tällä porukalla pitkään aikaan. Opiskelukaupungit vievät omansa takaisin, erityisesti Turku on imenyt monta ystäväämme. Mutta peli tulee jatkumaan säännöllisesti syksylläkin, kun saimme kaksi uutta innokasta pelaajaa mukaan. Toisaalta syksy tuo Idin takaisin kaupunkiin. Mutta olen kuulema joutunut huonojen serkkujen listalle, joten saa nähdä, suostuuko mokoma minun kanssani mitään tekemään. ;)

Kuten jo aikaisemmin kerroin, tein Muorin luona sukat. Lankana oli raidoittuva 7-veikka, menekki 92 g. Koko on 37-38. Vaihtelun vuoksi tein ihan perinteien vahvistetun kantapään. Minulla on suuri ongelma tuossa kokojen arvoinnissa. Tämän taulukon mukaan koon 38 sukissa jalkaterän pituus tulee olla 23 cm, kun taas Novitan vastaava antaa luvuksi 25 cm. Kuinka te päätätte minkä kokoinen sukka on? Ennen käytin sivä vauvalehden taulukkoa, jossa näkyi kengänkoko ja jalkaterän pituus. Sen pohjalta sitten arvoin. Nyt se on kadonnut tai tai poistettu kokonaan. Olen varmaan pohtinut tätä aikaisemminkin täällä..

1792477.jpg

Minun pitää pakata huomista reissua varten ja miettiä sopivia neuleita. Mitä neulon laivalla, entä viikonlopun Conissa. Ainakin jälkimmäisessä neuleen tulee olla sellainen, ettei kaaviopaperia tarvitse koko ajan katsoa. Ehkäpä käyn ostamassa lisää sukkalankaa ja teen Kertut tai jotkut muut... Raitasukkia varten tuolla olisi kyllä iso kasa max 50 g painavia keriä.

-Nna