Nyt on Ropecon minun osaltani ohi. Kävimme vielä tänään siellä pyörähtämässä ja sanomassa heippa tutuille. Pihalla pihlajanmarjat hehkuivat punaisina, ja ensimmäiset keltaiset lehdet olivat ilmestyneet puihin. Lauantai illan vietimme Otarannassa, ihmettellen pimeneviä iltoja. Otin intin retkipatjan alustaksi ja viltin mukaan. Päähän pistin Miinan neuloman pipon ja käsiin kämmekkäät. Minulla oli oiken lämmin ja hyvä olla.

Coni meni lähinnä hengaillessa ja ihmisiä tavatessa. Pojat pelasivat gota ja minä tyytyväisenä keskityin sukkiini. Monenlaista kiinnostavaa puheohjelmaa olisi ollut tarjolla, mutta me kävimme kuuntelemassa vain esitelmän lavastuksesta ja proppaamisesta. Se oli mielenkiintoinen ja sai miettimään omaa panosta tunnelman luomiseen. Erityisesti esitelmöitsijän tekemä vainaja "Iskä" kiinnosti minua. Ja illalla tietenkin kävin katsomassa gaalan.

Tallinnan sukka sai kaverin, pariuduttuaan ne löysivät heti uuden omistajan Puutyötytön siskosta. Hän huokaili, että osaisipa itsekkin tehdä villasukkia. Hänellä on niitä kahdet, joista toiset ovat rikki. Siitähän minä innostuin. Tytöillä oli korsetit päällä, joka vaikeutti sukan sovittamista. :D Siksi kuva on vain toisesta mokomasta, ja napattu nopeasti pihalla. Lankana on seiskaveikka, menekki 39-40 koon sukkiin n. 110 g. Ohjeen löysin Uhoavan Gnun blogista. Hänen sivuilla on lähikuva neulepinnasta, josta tulee hauskan näköinen. Malli oli mukava ja nopea neuloa.

1809696.jpg

-Nna