Minä olen ommellut tänä keväänä  yllättävän paljon. Nämä asut ovat tehty erästä liveroolipeliä varten missä miesten piti olla merirosvoina. Kuvissa jätkien piti näyttää ennen kaikkea eeppiseltä, joten ne eivät ole parhaita mahdollisia vaatekuvia. Tässä ekassa kuvassa on Ukkonen. Ompelin hänelle peliin pellavasta paidan ja housut. Tuo liivi on myös minun tekosia, mutta se on valmistunut jo vuosia sitten.

Tätä toista asua suostuin ompelemaan ihan vahingossa. Ystäväni vain pyysi minua mukaansa valitsemaan kankaita. Sitten hän kangaskaupassa ohimennen kysäisi, että voisinko ommella hänelle. Minä olen sitä mieltä, etten muille ompele, mutta sitten tunnin itseni kanssa keskusteltuani päädyin siihen, että voin hänelle liivin ja housut ommella. Paita ei siis ole minun käsialaa. 

 

Liivi on tehty käännettäväksi, eli sitä voi käyttää vihreä tai punainen puoli ylöspäin. "Nappisysteemit" on kiinnitetty neppareilla, jolloin myös niiden kääntäminen onnistuu. Kuvasta huomaa hyvin sen, etten tajunnut kuinka raskaat niistä tulee, ja kangas olisi pitänyt tukea sieltä alta. Oikeastaan liivin ompeluvaiheessa en vielä yhtään tiennyt, kuinka se tullaan kiinnittämään. Se on sinällään harmillista, koska liivi muuten onnistui mielestäni tosi hyvin. Ihmettelin muutenkin, kun onnistuin tekemään jotain sopivaa jollekkin vieraalle ihmiselle.

 

 

-Nna-