Olen tänään ollut viettämässä etäpäivää kotona. Kesken opiskelun miulle tuli kamala tarve ommella jotain vihreää. 1272109.jpg
Niin syntyi puikkopussi. Materiaalina oli joustamatonta puuvillaista vakosamettia, sekä pätkä kirpputorilta ostettua verhoa. Kuvasta se ei näy, mutta taustalla oleva vakosametti on pystysuoraan, ja pusseissa vaakasuoraan. Tuo on käytännössä tehty niin, että minulla oli kaksi yhtä suurta kappaletta, johon toiseen ompelin pusseja puikoille. Ompelin ne yhteen, jonka jälkeen reunustin sen vinokaitalenauhalla. Takapuolelle laitoin satiininauhat, jolla pussin saa sitten köytettyä rullalle. Vasta pussin valmistuttua huomasin ajatella, että tohon verhokankaaseen olisi kannattanut laittaa tukikangas taakse. Nyt se on vähän lörppö. Takana on kuitenkin vain samettia, joten tuotos kyllä pysyy siltä osin kasassa.

Olen tänään sitten pitkin päivää käynyt ihailemassa luomustani. Tuossa kuvassa se ei näytä niin kivalta, mitä se oikeasti on. Se sai mielen ihan keväiseksi. Tykkään erityisesti tuosta verhokankaasta. Olen ajatellut tehdä siitä hameen itselleni, mutta toisaalta mietin onko se liian villin väristä. Ja nyt kerrankin puikot ovat yhdessä läjässä, eivätkä pyöri tuolla kaapissa.

Halusin laittaa kuvaan myös aikaisemmin tehdyt puikkopussit. Ne on virkattu hahtuvan jämistä ja heitetty koneeseen. Sen jälkeen olen pistellyt niihin numerot, jotta niitä ei tarvitsisi aina mittoa. Puikot pysyy yllättävän hyvin niissäkin.

-Nna