Olen ollut nyt puolitoista viikkoa uudessa työpaikassani. Uutta opittavaa on hirveästi ja koko ajan väsyttää. Mutta työ on mielenkiintoista. Yksi päivä jopa havahduin siihen ajatukseen, että nyt voin tehdä vapaa-aikanani aivan mitä haluan. Minun ei tarvitse esim. vältellä kouluhommia. Tai selitellä itselleni, että kyllä minä ihan kohta varmaan jaksan..  Käsityöt ovat edelleen painottuneet tuonne ompelupuolelle, mutta olen minä muutamat sukatkin neulonut. Ensimmäiset menivät kokkiystävälle joululahjaksi, koko on 42, lankana seiskaveikka ja näissä  on vahvistettu kantapää, kuten hänen sukissa aina. Räpsin kuvan hänen nukkuessa, kun yhtäkkiä tuli mieleen, etten ollut vielä näitä ikuistanut.

 

 

Mielestäni kerin tarkasti langanjämät kahteen samansuuruiseen palloon raitojen mukaan. Mokasin kuitenkin joitain, jonka seurauksena puutyötyön sukista tuli vähän eriparisen näköiset. Mutta eiköhän nuo hänelle kelpaa maihareiden sisällä käytettäväksi silti, eihän niitä sieltä kukaan näe.

 

 

-Nna-