Meidän luennot ovat kolmituntisia, ja niiden välissä on vain vartin kahvitauko. Kerran eräs opettajistamme vinkkasi, että he tekivät aina käsitöitä tunnilla. Siitä rohkaistuneena minäkin olen ottanut kutimen mukaan. Se auttaa todella paljon kun pitää vain istua hiljaa paikoillaan. Viime viikolla meillä oli joka päivä koulua, mikä on hyvin harvinaista.Minulla oli siis hyvin aikaa tikutella. Isot sukat tein itselleni raidallisesta seiskaveikasta. Olin hieman pettynyt niihin, sillä värit näyttivät kerällä paljon paremmilta. Pienet sukat syntyivät tarpeesta tuhota jämälankoja. Ne päätyvät toistaiseksi kaappiin odottamaan ja sieltä varmaan SPR:n neulekeräykseen.

1228502.jpg

Löysin eilen kangaskaapistani Äidilleni tarkoitetun leningin alun, jonka piti olla valmis viime kesänä. Hetken sitä työstettyäni muistin hyvin miksi se oli sinne joutunut. Kangas on sellaista luperoa krepattua viskoosia. Sain sen kuitenkin ommeltua sovitusvaiheeseen, jonka jälkeen sitä on jo kivempi jatkaa kun voi vain huristella.

Huomasin myös, että minun pitää hankkia lisää puikkoja. Nyt minulla on työnalla pitsineuleiset villasukat. Niitä on mukava tehdä, mutta malli vaatii keskittymistä. Ainoat kolmosen puikkoni ovat niissä jumissa. Haluaisin aloittaa myös jonkun yksinkertaisen koulusukan, mutta minulla on vain älytön kasa nallea. Perin juuri äidiltä ja mummolta reilun kassillisen sitä. Totesin myös tarvitsevani kipeäsi sellaista pientä vaakaa. En oikein uskalla aloittaa noista jämälangoista mitään, kun en oikein tiedä mihin ne riittäisivät. Pitänee siis huomenna mennä vähän shoppailemaan

-Nna